De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



maandag 27 december 2010

Voor de groenen onder ons....

Dag iedereen,

Derde dag in Dubai en de aanpassing verloopt behoorlijk. Zelfs de moskee 5 keer per dag ben ik al gewoon. Door het aangenaam zomerweer pas je je makkelijk aan, denk ik. Maar met een zaak heb ik het ontzettend moeilijk en ik beschouw me dan nog niet als een groene: alles, maar dan ook alles, wordt hier in grote vuilkarren gepropt. De eerste dag wou ik mooi glas, papier, GFT, PMD sorteren maar het heeft allemaal geen zin: alles wordt door elkaar gekieperd. Ik geraak het niet gewoon. Dan besef ik toch dat we toch op dat vlak al ver staan in Belgie.

Blijkbaar hebben een of twee wijken hier in Dubai al aparte containers voor glas. Hopelijk breidt zich dit snel uit.

Binnenkort meer over onze eerste dagen hier. Straks ga ik met de fiets boodschappen doen en ik verwacht me nu al aan ontzettend veel bekijks. Hier is de auto geen koning, maar keizer. Fietsen zijn hier onbestaande, behalve de meiden en een enkele Westerse mountainbiker...

2 opmerkingen:

  1. De Arabieren leren fietsen en hun huisvuil triêren: je hebt meteen een missie van formaat daarginds: Bieke redt de aarde (een stukje).
    Maar waarom niet meteen ook de zakelijke kant: Wielrennerij is de laatste tijd populair in de Emiraten. Waarom geen Arabieren OP de fiets in plaats van supporterend langs de kant van de weg.
    Begin een (koers)fietswinkel !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met zo'n idee zal Bart P. wel meegaan, niet ? Fietslessen en fietsverkoop !!! Ik kan ze leren bewust omgaan met afval (en consuminderen, maar dat zal moeilijk zijn daar). Dat doe ik zowiezo eens ze hier zijn aangekomen als 'inburgeraar'. We gaan door het hele verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen