De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



zaterdag 5 maart 2011

Hatta Pools

Gisteren zijn Peter en ik op uitstap geweest naar de Hatta Pools. Emma ging niet mee want was met een vriendin naar 't strand geweest.

De Hatta Pools zijn kleine watertjes in een wadi net voorbij de grens van UAE in Oman. Een uurtje rijden van Dubai. De rit was al heel plezant want eenmaal uit het drukke Dubai met zijn futuristische skyline kom je in een gans andere omgeving terecht: woestijn (op sommige plaatsen prachtig rood met hier en daar verschillende kamelen die op het gemak rondwandelen) en meer naar Oman toe bergen en rotsen. Nooit gedacht dat er zoveel diversiteit was. De laatse 10 km waren off-road. Nu pas beseffen we het gemak van een 4x4. Hoewel ik toch af en toe gilde van schrik op die ruwe, hobbelige en steile paadjes, was Peter enorm op zijn gemak. Enige waar we voor uit keken waren een paar emirati die als zot hier rijden... Tegen 16.30 uur waren we aan de Hatta Pools. Omdat het deze winter niet veel geregend heeft, was er weinig water, maar hier en daar waren er toch aan het zwemmen. En de eerste tentjes werden opgezet want zeker nu is het hier het seizoen van kamperen. En kamperen hier betekent nog echt kamperen: wild kamperen, waar je maar wil, maar je neemt dan alles zelf mee. Enig probleem is dat niet iedereen achteraf alles weer meeneemt...

Op de terugweg was het dan heel druk op de baan: allemaal mensen die terugkeerden van hun 'quad-tocht' door de woestijn. Want naast kamperen is dit hier (zeker bij de emirati) een favoriete sport: dune bashing met jeeps en quads. Eco-toerisme is hier niet steeds aanwezig...

En omdat foto's meer zeggen dan woorden, nog een paar foto's van ons uitstapje. Ik voeg er ook nog een paar 'fait-divers' foto's bij: de sportfaciliteiten van Emma's school, onze fruitboomkwekerij (om ook op te volgen hoe snel dit hier groeit) en de voorkant van ons huis.

Op weg naar de wadi en Hatta Pools

Hatta Pools maar weinig water...


Ongelooflijk mooi en ruwe natuur



DIA sportterreinen

DIA Tennisterreinen

Drama lessen op DIA: Emma is fan!

Onze nieuwe vijgeboom: we hopen snel op een paar verse vijgen

En onze mango-boom....

Voorkant van ons huis

Emma in de keuken....


Dubai: een bouwwerf....

Groetjes,

Fitness Centre in Dubai: identiek als in Belgie behalve de kleedhokjes: speciale kasten voor de abbaya's
Bieke

3 opmerkingen:

  1. wat is emma aan het klaarmaken in de keuken? lekkere warme hesperollekes of een fris slaatje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he Bieke,
    ik was net aan het opzoeken of de Hatta pools nu in Dubai of Oman liggen, en loop jouw blog 'tegen het lijf', waaaaw! wat een toeval dat ik je net heb leren kennen he!
    ja, wij waren mijn schoonouders aan het rondtoeren en dus ook een tochtje via de Ray pools (waar we zijn gaan camperen in december) naar de Hatta pools. Daar de auto boven laten staan en lekker gaan pootje baden (veel meer water dan in december!) en bij boven aankomst: iphone weg, 200 drh van mij en mijn schoonvader zijn Euro's. Echtgenoot is 100% zeker dat de auto dicht was (?)... maar waarom laat ik het in de auto achter. Allez, criminaliteit komt weer dichter bij, pffff bummer! groet ,Kristien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog!

    Over 2 maanden ga ik voor een half jaar naar Dubai. ik kan niet wachten op mijn reis. Ik ben nu een Arabische taalcursus aan het volgen. Het is echt een super cursus omdat ik nu al ( na 2 maanden cursus) al echt gesprekjes kan voeren in het Arabisch.

    BeantwoordenVerwijderen