De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



zaterdag 6 november 2010

Morgen weten wij meer

"Morgen weten wij meer", dat is het antwoord dat ik nu al 2 weken krijg als ik informeer naar de stand van zaken i.v.m. mijn visum. Nu heeft men beloofd dat visum volgende week zeker in orde zal komen. Wij zullen wel zien. Iets wat je hier zeker niet mag doen is je daar aan ergeren, want dan loopt het nog trager.
Deze week heb ik mij wel al een paar keer geƫrgerd aan het verkeer. De autostrades hebben hier 4 of 5 baanvakken maar iedereen zoekt hier de 2 linkse baanvakken op. Sommigen rijden daar 80 km/u en anderen 160 km/u ( max snelheid is 120 maar er wordt pas geflitst vanaf 140 ( in Dubai) en 160 in Abu Dhabi) . Er wordt dan ook links en rechts voorbijgestoken, geflitst, bumper aan aan bumper gereden en vaak zijn de rechtse baanvakken redelijk vrij. Ik rijd dus meestal rechts en dat vlot wonderwel. Je steekt dan wel iedereen rechts voorbij wat in principe niet mag.
Deze week ook naar bijeenkomst van Vlamingen in Dubai geweest. Je kon daar pinten en Duvels drinken en echte Vlaamse frieten eten. Voor alle veiligheid wel met de taxi gegaan. Men controleert niet op alcohol maar als je een ongeluk hebt wordt er onmiddellijk een bloedtest afgenomen en nultolerantie is de regel. Als men dan alcohol in je bloed vindt heb je 30 dagen cel. Was wel een leuke avond. Dit wordt ongeveer elke maand ingericht.
Heb hier ook al wat rondgereden om te zien waar wij gordijnen, electrische toestellen en dergelijke kunnen kopen voor ons huis. Heel wat afgereden maar na een lange zoektocht toch wel wat adressen gevonden. Voor electro zijn er hier veel merken die bij ons onbekend zijn. Als wij tijdens WE van 18 - 22 november ons huis zullen vastgelegd hebben kunnen de aankopen beginnen.
Vandaag was het hier een beetje bewolkt en wat koeler ( 30°C). De winter gaat hier beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten