De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



zondag 30 januari 2011

De postbus werkt!

Eergisteren een eerste kaartje gekregen in onze postbus. Van Coralie en Stephan. Bedankt! Is eigenlijk wel leuk (en spannend): speciaal gaan rijden naar uw postbus en zenuwachtig piepen of er iets in zit. En onze postbus is boven manshoogte dus ik moet zelfs even springen om te kijken. En eergisteren zat er dus iets in! Stuur nog maar...

PO Box 454653
Dubai
United Arab Emirates

Emma en ik hebben gisteren vandaag voor het eerst de metro genomen. Zoals overal hier in Dubai: groots, proper, vlot. En uiteraard zowel in de metro als op de kades: airco (zelfs te koud). Een aangename verrassing. Binnenkort komen meer lijnen open. Goed nieuws dus. Enig nadeel is dat je je toch nog eerst moet verplaatsen met de auto tot aan de metro, want de afstand is toch te groot om te voet te doen, zeker in de zomer.

In het supermarktje bij ons in de buurt een paar vuilbakcontainers gevonden waar je gesorteerde afval kunt deponeren: glas, papier en PMD. Zoals gezegd: ik ben geen echte groene, maar afval sorteren zit bij mij er toch al ingebakken. Dus sinds 2 weken sorteren we thuis ook. Gisteren dus fier al een gieter met een zak PMD naar het supermarktje. En wat zie ik bij het deponeren: de container zit vol met PMD, maar... ook met van alles niet PMD. Was wel ontgoocheld en ontmoedigd. Op dat vlak hebben ze hier toch nog heel veel werk. Gisteren trouwens ook een boze kassa-medewerker gehad: hier pakken ze dus alles voor je in aan de kassa. En gisteren wouden ze voor mij ook een pak van 6 plastik flessen water (met handvat!) voor mij in een plastiek zak steken. Ik had ondertussen al 6 zakken (een voor non-food, een voor fruit, een voor vlees, een voor zuivel, een voor groenten en een voor wasprodukten - dat kunnen ze wel goed sorteren :-)) en zei dat ik het water wel zo zou meenemen. Ik heb nog nooit zo'n boze cassiere gezien... Ongelooflijk toch.

En gisteren heb ik toch eens luidop gelachen want het toppunt van klantvriendelijkheid of ineffecientie of tewerkstellingsinitiatieven meegemaakt (kies maar): Emma en ik hadden ons voor de metro te nemen geparkeerd in de parking van de mall of the emirates. Parking is gratis, maar je moet wel een kaartje nemen bij binnenrijden en dan gaat de bareel open (zoals bij ons). Maar bij het buitenrijden staat aan elke bareel een man die voor u het ticketje in de machine steekt want het is te lastig voor ons om uw arm te strekken om er het ticketje zelf in te steken :-). We gaan ons serieus weer moeten aanpassen als we in Belgie terug zijn, vrees ik...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten