De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



zondag 3 april 2011

Wat ditjes en datjes

We zijn hier ondertussen al meer dan 3 maanden en al goed geinstalleerd. Wat vliegt de tijd....
 
Mijn eerste cursus Arabisch is afgelopen, maar heb me dadelijk ingeschreven voor niveau 2. Is ontzettend moeilijk, want geen herkenningspunten. Voel me weer in 't eerste middelbaar bij woordjes Latijn... Nog 7 niveau's (sic!) en ik zal wat Arabisch kunnen, zegt men. Maar voorlopig hou ik vol, want vind het wel leuk... We leren ook Arabisch lezen en schrijven. Dat vind ik nog het leukste van al. Daarbij voel ik me zelfs iemand van het eerste studiejaar: dolblij als ik op straat een woordje zie dat ik kan lezen!
 
Het weer is hier nog steeds aangenaam: max 30 graden. De grote hitte is er dus nog niet. Alleen waren we deze week verbaasd van iets dat we nog niet meegemaakt hadden: we hadden op het terras boeken en kussens laten liggen 's avonds en wanneer we ze binnen wouden halen, waren ze kletsnat. Het motregende bijna precies. Maar da's dus geen regen, maar pure vochtigheid die uit de lucht komt. Vorige week gingen we ook een parasol kopen zodat we 's morgens in het weekend toch buiten kunnen eten (anders te warm) en die dame zei ons dat een parasol hier niet enkel nodig is voor de zon, maar ook tegen de vochtigheid. Nu begrijpen we het...
 
Ikzelf zit nog steeds thuis maar heb toch al een keer gesolliciteerd en wacht op antwoord. Na 20 jaar full-time werken is dat thuis zitten toch niets voor mij... Hoewel, 't is minder erg dan ik gedacht had. Hou me goed bezig, maar efficient is soms iets anders :-).
 
Peter heeft het sinds gisteren (eindelijk) een beetje rustiger. De revisies zijn afgelopen, beter gezegd: moesten afgelopen zijn, want op 1 april beginnen voor de electriciteitsproducenten de zomervoorwaarden: elk uur dat een groep geen electriciteit kan produceren wordt serieus afgestraft. Zomer is hier nl de piekperiode met alle airco! Dus zaterdag weer eens eindelijk op stap kunnen gaan. We zijn opnieuw naar het oude Dubai gegaan en de souqs. Ik hou enorm van die sfeer daar, want is zo'n contrast met de skyline van het nieuwe Dubai dat ik dagdagelijks zie. Zeker de goud souq is impressionant. Goud en juwelen dat daar liggen, ongelooflijk! Peter en ik zijn ook naar de groothandel-winkels gaan kijken en daar zie je letterlijk mannen met valiezen vol ruwe klompen goud rondlopen. Wij met grote ogen, maar de aankopers knipperden niet met hun ogen wanneer ze al dat goud uit de valies zagen kopen. Ik vermoed dus dat dit schering en inslag is.
 
Nadien nog een boottochtje gedaan op de creek en het weekend was weer fantastisch geeindigd. Deze morgen weer 'as usual' Emma terug naar school na haar ontzettend leuke vakantie in Belgie en Peter terug naar 't werk.
 
Ik hoor dat in Belgie de lente ook langzaam begint. Geniet er van! Wij gaan hier langzaam ons beginnen opsluiten met de airco :-)
 
 
Mijn eerste certificaat in Dubai: Arabisch niveau 1. Nog 7 te gaan!

Gold souq

Sommige juwelen zijn echte kunstwerken...

Dubai Creek: old en new together

Schip vertrok net naar de wijde zee

Old & new...

 

1 opmerking: