De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



zondag 24 oktober 2010

Eerste week zit erop

Mijn eerste week is hier voorbij. Werk en collega's vallen goed mee. Soms heb ik nog wat problemen om de verschillende Engelse tongvallen goed te verstaan ( Indiërs, Pakistani, Emirati, Filipino's , Duitsers, Zuid-Afrikanen, ... ), allen hebben zo hun eigen manier van spreken en dat is wel even wennen. Je komt hier dus ook alle nationaliteiten tegen. Vanaf volgende week zal het hier ongelooflijk druk worden, dan beginnen de grote revisies van enkele groepen. Zal duren tot midden maart. Daarna ( vanaf april ) begint de zomerperiode die duurt tot eind oktober en dan is het enige(!?) wat wij moeten doen zorgen ten koste van alles, dat alle groepen blijven draaien. Indien niet volgen er zware boetes. Dus druk is erg groot.

Het weer is hier nu zalig. Ben gisteren naar het strand geweest en in de zee gezwommen. Ken de temperatuur niet maar het water was zalig. 's Avonds is het hier nog meer dan 30°. Als ik 's morgens om 7u vertrek is het 25 à 28°. Rond deze tijd van het jaar kan het in de ochtend wel erg mistig zijn.

Ben hier ook al eens met wagen op verkenning geweest. Is wel zoeken om overal te geraken maar verloren rijden doe jij niet. Er is één centrale baan waar je altijd naar toe kan rijden en die baan doorkruist heel Dubai.

De benzine is hier ook heel wat goedkoper dan in België, maar de wagens zijn wel niet zuinig. Ik ben gaan tanken en mijn tank was zeker niet leeg en ik kon 150 l tanken en heb 260 Dirham betaald ( ongeveer 50 €). Mijn Toyata jeep verbruikt wel 13l/100km.

Je kan hier ook lekker eten maar in de restaurants die niet aan een hotel verbondern zijn kun je geen alcohol krijgen. Dat is even wennen. Maar is misschien toch gezonder. Een pintje drinken kan je enkel in bars van hotels en is niet goedkoop, 7 € voor een 33, maar het is dan wel een Stella.

Tot volgend berichtje

2 opmerkingen:

  1. Ze zeggen toch "mijn thuis is waar mijn Stella staat" ... Hopelijk voel je je er spoedig thuis!

    BeantwoordenVerwijderen