De ervaringen van Peter, Emma en Bieke in Dubai



zaterdag 30 oktober 2010

Visumproblemen

Een visum krijgen is hier een echt avontuur. Dit wordt door de emirati's geregeld maar het is moeilijk om een zicht te krijgen waar de aanvraag in het proces zit. Mijn voorlopig visum is vervallen en dan zit er hier maar één ding op. Het land uitgaan en terug binnenkomen. In mijn geval wil dat zeggen dat ik vrijdag ( is hier eerste dag van het WE) het vliegtuig naar Bahrein heb genomen, een stempel op mijn pasoort heb gekregen omdat ik het land heb verlaten, in Bahrein een stempel dat ik Bahrein ben binnengekomen, onmiddellijk terug inchecken, dus een stempel krijgen dat je Bahrein verlaat, vliegtuig terug naar Abu Dhabi nemen en de laatste stempel krijgen dat je terug in ABU Dhabi bent. Ik heb nu de nodige stempels en ben nu goed voor een volgend voorlopig visum of hopelijk toch mijn definitief. Indien het niet lukt moet ik binnen 2 weken hetzelfde overdoen. En een visum heb jij hier echt wel nodig. Je kan bijvoorbeeld geen bankrekening openen zonder visum.

Mijn masterkaart is ook geblokkeerd geworden omdat de bank in België bericht had gekregen dat er mogelijk fraude met mijn kaart zou zijn gebeurd of zou gebeuren ( juiste verhaal weet ik ook niet). Wel vervelend want ik heb geen andere kredietkaart. Gelukkig reist er volgende week iemand van de hoofdzetel naar Dubai en die zal via Bieke kredietkaart meebrengen.

Het blijft hier nog altijd warm ( 32 à 35°C). 's Morgens is het al iets koeler 22 à 25°C. Vandaag eens 50 min gan lopen maar dat valt niet echt mee in die hitte. Daarna aan het strand gelegen. het leven van een expat kan soms mooi zijn. Vanaf deze week zal het echte werk beginnen. Nu volgen de revisies elkaar in sneltempo op.

1 opmerking:

  1. Enige voordeel is dat je weer 4 flessen alcohol hebt kunnen importeren!

    BeantwoordenVerwijderen